Hasta Rehberi

Nasıl Randevu Alınır

MHRS ÜYE KAYDIMI NASIL YAPABİLİRİM?
https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekranda veya MHRS mobil uygulamasını indirerek "Üye Ol" butonuna tıklayıp bilgilerinizi girerek sizin belirleyeceğiniz bir parola ile üyelik oluşturabilirsiniz.

Girmiş olduğunuz bilgilerin Nüfus Müdürlüğünde bulunan bilgileriniz ile eşleşmesi gerekmektedir. Aksi takdirde üyelik işleminizi gerçekleştiremezsiniz.
Ayrıca “e-Devlet ile Giriş” butonu kullanılarak ayrı bir parola gerekmeksizin web ve mobil uygulama üzerinden sisteme giriş yaparak randevu işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
MHRS HASTANE RANDEVUSU NASIL ALINIR?
MHRS randevu alma ana kanalları MHRS web sitesi (https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması ve ALO 182 Çağrı Merkezidir.
Web'den randevu almak için "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekranda daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise T.C. kimlik numaranız ve parolanızla giriş yaparak istediğiniz hastane, hekim veya bölümü seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.

MHRS Mobil uygulama üzerinden randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS Mobil uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, varsa T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.
Ayrıca “e-Devlet ile Giriş” butonu kullanılarak ayrı bir parola gerekmeksizin web ve mobil uygulaması üzerinden sisteme giriş yaparak randevu işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

ALO 182 hattımızı arayarak da vatandaş temsilcilerimizden destek alabilirsiniz.

RANDEVUMU NASIL İPTAL EDEBİLİRİM?
https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra ana menüde bulunan "Randevu Bilgileri" menünün altındaki “Randevu Geçmişi” kısmında aktif randevularınızı “Randevularım” sekmesinde görüntüleyebilirsiniz. İptal etmek istediğiniz randevu bilgisinin sağ tarafında bulunan “İptal Et” butonuna tıklayarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
MHRS Mobil uygulamaya giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevularım” menüsünde “Randevularım” sekmesinde aktif randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
ALO 182 Çağrı Merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

AİLE FERTLERİM İÇİN NASIL RANDEVU ALIRIM?
Ebeveynler e-Nabız üzerinden karşılıklı onay verdikten sonra MHRS Web ve mobil uygulamasında ''Yetkili Olduklarım'' sekmesinden 18 yaş altı çocuklarına randevu alabilirler. Diğer aile bireyleri içinse bilgi güvenliği gereği T.C. kimlik numaraları ve parola ile ayrı ayrı giriş yapılması gerekmektedir.

Üyelik kaydı oluşturduğunuz aile fertleriniz için web (https://www.mhrs.gov.tr), MHRS Mobil uygulamasından giriş yaparak veya üyelik kaydı oluşturmadan T.C. Kimlik numarası ile ALO 182 Çağrı Merkezimizi arayarak randevu alabilirsiniz.

EN ERKEN RANDEVU NE ZAMAN ALIRIM?
T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, ağız ve diş sağlığı merkezlerine aynı gün en erken 1 saat sonrasına, en geç 15 gün sonrasına muayene randevusu oluşturabilirsiniz. Aynı şekilde aile hekimliklerine de aynı gün en erken 2 saat sonrasına, en geç 15 gün sonrasına muayene randevusu oluşturabilirsiniz.

İLERİ UZMANLIK GEREKTİREN VE YAN DAL POLİKLİNİKLERİNE NASIL MUAYENE RANDEVUSU ALABİLİRİM?

MHRS’de ileri uzmanlık gerektiren ve yan dal polikliniklerine muayene randevusunu, ana dal branşının uzman hekimi tarafından uygun görülen ve ilgili ileri uzmanlık/yan dal polikliniğine takipli hasta kaydı oluşturulan vatandaşlarımız alabilmektedir. Takipli hasta kaydı bulunan vatandaşlar, ileri uzmanlık ve yan dal poliklinik randevularını MHRS Web, Mobil Uygulaması ya da ALO182 Çağrı merkezinden oluşturabilmektedir.

 

05 Kasım 2025